De nieuwe JO11-1 is de competitie voortvarend begonnen!

Meerburg JO11-1

RKAVV JO11-1

Hoofdklasse Zwaluwen Jeugd (1e fase) B

18 september 2021 11:30

Sportpark Meerburg
Hans Ecklplein 1
2382AZ
ZOETERWOUDE
tel. 071-5410492

De nieuwe JO11-1 is de competitie voortvarend begonnen. Na 2 duidelijke overwinningen tegen Voorschoten en buurman RCL, stond vandaag RKAVV uit Leidschendam op het menu. Zij hadden pas 1 wedstrijd gespeeld, maar deze wel overtuigend gewonnen. Kortom, alle ingrediënten aanwezig voor een mooie en spannende pot.

Het was wel even afwachten hoe de spelers zouden reageren op de ‘nieuwe’ coaches Andre en Jeroen. Immers, de eerste 2 wedstrijden werden zeer voortvarend gecoacht door Ralph (2x) en ondergetekende (1x) en het is lastig om die kwaliteiten te overtreffen…;-) Helaas waren Freek en Annemarijn afwezig en bleek ook Max niet fit genoeg om mee te spelen. Gelukkig kwam er versterking vanuit de JO11-2, namelijk Mark en Vito en zo was er gelukkig toch nog 1 wissel.

De wedstrijd dan. Om klokslag 11.30 uur floot de toen al foutloos leidende scheidsrechter Jarko af.  Het 1e kwart was een beetje aftasten. RKAVV leek licht de overhand te hebben, met name door hun beweeglijke en snelle spits. Jens had zijn handen vol aan hem, maar deed dit met verve. Voetballend werden we echter steeds beter en naarmate het 1e kwart vorderde kreeg Meerburg de overhand. Dit resulteerde nog niet in doelpunten, maar er werd goed gecombineerd en langzaam ook gedomineerd. Na een spannend 1e kwart stond nog steeds de brilstand op het scorebord, 0-0.

Het 2e kwart werd duidelijk dat RKAVV weliswaar welkom was op het Hans Eckplein, maar dat ze niet moesten denken aan een resultaat. Meerburg schoot uit de starblokken, zette de tegenstander overal op het veld vast, combineerde naar hartenlust en het was slecht wachten op het 1e doelpunt. RKAVV kon alleen de lange bal nog hanteren en Jens kwam goed en agressief voor zijn mannetje, stak de helft van RKAVV over en schoot onberispelijk binnen, 1-0. Hier bleef het niet bij, want Meerburg bleef goed spelen en altijd weer de vrije man zoeken. Achterin werd simpel gespeeld, niet te veel risico en via Nout werd dan altijd weer de vrije man gevonden. Het was een lust voor het oog zoals Meerburg speelde. De 2-0 viel dan ook door een knap schot op goal van Milan, welke in de rebound een eitje was voor de attente Nout.

Andre en Jeroen waren tevreden, maar toch werd ons ingefluisterd dat ze nog meer wilden zien. Met name als de tegenstander de bal had, kon het nog iets beter. Ik zal jullie de tactische details besparen. Meerburg begon aan het 3e kwart zoals het de 2e geëindigd was. Met overtuiging, opkomende backs als Mark, Vito en Laurens, de hardwerkende Jakob, Beer die voorin zijn tegenstander opzocht en de as Teun, Jens, Nout en Milan die goed aanspeelbaar waren. Teun onderscheidde zich ook nog met een paar knappe reddingen, maar het was nog steeds Meerburg dat de overhand had. Ze vergaten zichzelf alleen te belonen met meer doelpunten en dus bleef het enigszins spannend voor de toeschouwers. Toch was daar Beer die de bal vanaf de achterlijn op wonderbaarlijke wijze in het doel wist te krijgen. Marco van Basten zou er jaloers op zijn geweest, 3-0.

Het laatste kwart dan. Tot nu toe het kwart waarin het vaak het lastigste werd voor Meerburg. Is het een stukje concentratie? Vermoeidheid? Denken dat ze er al zijn? Hoe dan ook, veel gaven ze niet weg en zelf werd nog de paal geraakt. Vanuit het niets was daar toch ineens een treffer van RKAVV, een beetje een rommelgoal, maar die tellen net zo hard, 3-1. Het zou toch niet….Gelukkig was het bijna tijd en het slotakkoord was voor Milan die de bal in de allerlaatste seconde erin schoot, 4-1. Toeschouwers vielen elkaar huilend in de armen, fakkels werden afgestoken en de jubel was intens. Het is leuk om naar het Nederlands elftal te kijken, maar het enthousiasme waar dit team mee speelt werkt aanstekelijk, zo blijkt wel…;-)

Na 3 wedstrijden 9 punten in de tas en 15 doelpunten gescoord al. We kunnen wel spreken van een vliegende start en er zit echt nog meer in het vat voor dit team. Er zit zoveel voetbal in dit team en als ze het kunnen blijven opbrengen om voor elkaar te blijven knokken zoals ze nu al 3 wedstrijden bewijzen, dan kan dit weleens een heel mooi seizoen worden. Dank aan de invallers Vito en Mark, jullie hebben geweldig goed gespeeld. Volgende week de absolute kraker tegen Docos. We spelen uit om 10.00 uur en als je graag echt een goede pot voetbal wil zien, dan zorg je dat daarbij aanwezig bent.

Uw verslaggever, Wijnand  van D.