Winst in Boskoop

Meerburg JO11-3

E-pupillen zaterdag, E3, 4e klasse 15

14 maart 2015 10:00

De talenten van de E3 van Meerburg haalden op een steenkoude zaterdagochtend opnieuw drie punten op, dit keer in Boskoop bij Floreant E3, een heel aardig team met eerstejaars E-spelertjes die balvaardig waren en bleven vechten, maar tegen de Zoeterwoudse voetbalmachine toch duidelijk tekort kwamen: 1-5.

In de beginfase oogde het spel van de E3 rommelig, ook al werd de tegenstander direct onder druk gezet. Passes vlogen over de zij- of de achterlijn, en voorin werd veel balverlies geleden. De stijlvolle spelers van de E3 hadden duidelijk moeite met het hobbelige veld en de straffe noordenwind. Ook was deze tegenstander feller en technisch vaardiger dan misschien was verwacht.

Pas na een minuut of tien kwam de ploeg van Rien van Veen en Rik Havik op voorsprong. Daar was een individuele actie van Milan voor nodig, met een snelle beweging zette hij een verdediger op het verkeerde been, waarna hij direct op doel schoot: 0-1.

Voor de rust werd het nog 0-2 door Milan, die in een positie die normaal tot een voorzet zou moeten leiden toch koos om tegen de benen van de keeper aan te schieten, waardoor de bal in het net rolde.

In de tweede helft oogde het spel van de E3 een stuk verzorgder. Ted en Nathaniel wonnen meer duels, Milan en Jurre kwamen vaker gevaarlijk voor het doel van Floreant tevoorschijn. Een vloeiende combinatie door het midden werd bekeken binnengetikt door Jurre: 0-3. Milan scoorde daarna nog twee keer, opnieuw na goed voorbereidend werk op het middenveld. Ook achterin werd als altijd geconcentreerd gespeeld door backs Eric, Emma en Mees en laatste man Sam. De uitblinker bij Floreant, een klein, behendig spelertje dat uit de F’jes leek gescout, wist echter toch nog een keer de bal achter Wout te krijgen: 1-5.

Een compliment voor de instelling van de tegenstanders uit Boskoop, want ze bleven ook bij deze stand fel op de bal en op zoek naar het Meerburgse doel. Emma moest nog een paar maal stevig ingrijpen om een tegentreffer te voorkomen, en ook Wout kwam nog een keer heel goed uit en voorkwam daarmee een tegengoal. Sam, Jurre en Milan waren dicht bij nog een treffer, maar het bleef bij deze stand, waarmee het verschil in kwaliteit passend werd uitgedrukt.

Inmiddels lijkt de E3 zonder concurrentie in de vierde klasse. Volgende week staat er echter nog wel een kraker op het programma tegen de Hazerswoudse Boys. Als ook die wedstrijd wordt gewonnen kan de kinderchampagne alvast koud gezet worden. De bloemen voor de trainers halen we wel in Boskoop!

Gerwin vd Werf