Meerburg A1 morst punten tegen NSV46

NSV '46 A1

A-junioren zaterdag, A1, 2e klasse 07P

14 maart 2015 14:30

In een wedstrijd waarin Meerburg met name in de tweede helft bij vlagen heel goed voetbalde maar te weinig scoorde, was het vooral NSV46 dat liet zien hoe je met spaarzame kansen en knullig verdedigen omgaat.

In de met 1-5 gewonnen uitwedstrijd was NSV46 eerst op een 1-0 voorsprong gekomen waarna het vijf doelpunten om de oren kreeg. Gisteren was het eerste fluitsignaal van scheidsrechter Hermsen nauwelijks de hoek om of de bal lag al bij Meerburg in het mandje: 0-1 voor NSV46. De rest van de eerste helft speelde Meerburg dominant en creëerde ook kansen, maar scoorde niet. Dat deed NSV46 in een spaarzame counter wel, en dan ga je met 0-2 aan de thee.

Na de rust was het een en al Meerburg dat de klok sloeg. NSV46 werd overlopen en Meerburg speelde het eerste half uur ijzersterk, dat was genieten voor de supporters. De bal ging goed rond, duels werden gewonnen, kansen kwamen er en doelpunten ook.

Eerst was het Michael Holleman die een steekpass voortreffelijk afrondde, Jorge Bonekamp scoorde de gelijkmaker en B-junior Milan Paulides bracht Meerburg A1 op een dik verdiende voorsprong. Toen Jorge Bonekamp daarna met een prachtige kopbal de 4-2 aantekende leek er niets aan de hand.

Maar in nog geen tien minuten kwam NSV46 alsnog op gelijke hoogte. Daarmee eindigde de wedstrijd in 4-4, waar een uitslag van 8-1 ook niet had misstaan. Kansen benutten en alert verdedigen, echte kampioenen weten hoe dat werkt.

De concurrenten om de titel zijn Roodenburg en Alphen. Eerstgenoemde verloor van FC Lisse en staat nu op vier punten van de beide koplopers Meerburg en Alphen, allebei met 28 punten, maar Alphen een wedstrijd minder. Volgende week speelt Meerburg uit bij FC Lisse, aanvang 13.00 uur. Succes mannen!

HENNIE

Voor het volledige fotoverslag kijk je HIER.