Meerburg E4 de verdiende winterkampioen

21 december 2014 23:15

Na de afgelaste wedstrijd van vorige week, speelde de E4 afgelopen zaterdag uit tegen RCL. Na een afwachtende eerste helft maar een uitstekende tweede helft, gaat de E4 de winterstop in als winterkampioen met een 1-3 overwinning.

Met het besef dat bij winst het team de winterkampioen van de competitie is, werd er sterk naar deze wedstrijd toegeleefd. Het zou echter geen eenvoudige wedstrijd worden aangezien de eerste wedstrijd van het seizoen(beker) tegen dit team verloren ging met 4-7. Daarnaast moest er al om half 9 gespeeld worden, waardoor de coaches en aanwezige supporters niet allemaal even wakker aan de start verschenen. Gelukkig was het besef groot dat er 100% focus werd verwacht om deze wedstrijd te winnen.

Net zoals de vorige wedstrijd waren de spelers van RCL E5 allemaal een stuk groter dan de kleine talenten van de E4. De start van de wedstrijd was namens de E4 dan ook afwachtend. De duels werden niet goed aangegaan en er werd rommelig gespeeld in de passing. Het spel speelde zich dan ook voornamelijk af op het middenveld van beide teams. De E4 werd bestookt met aanvallen van de uitstekende RCL voorhoede maar bleef steeds overeind. Hierin moet eerlijk gezegd worden dat Meerburg in de eerste helft enkele keren goed wegkwam door het net op tijd ingrijpen van de verdedigers en keeper Robin. Gelukkig kwam het herstel al halverwege de eerste helft met enkele prima aanvallen van vooral Milan en Joey die enkele mooie acties in huis hadden tegen de mindere RCL defensie. Meerburg speelde vooral afwachtend maar bleef prima overeind tegen enkele spelers van RCL E… aangezien enkele spelers veel te goed waren voor de nummer één naar laatst van de competitie. Het was dan ook extra zuur dat het enige doelpunt in de eerste helft een foutje was van de Meerburgers zelf waardoor er met een 0-1 achterstand werd gerust.

Nadat in de rust de coaches hebben benadrukt dat wij als team veel beter kunnen voetballen dan de tegenstander, werd de tweede helft gestart. Net als wel vaker was het vrij snel duidelijk dat de tweede helft totaal anders zou worden dan de eerste helft. De verdedigers Ruben en Chiara ging voller de duels in en middenvelder/verdediger Dilant zat te balen van het vele verdedigen maar kon van achteruit wel enkele prima ballen spelen naar de opgeleefde Meerburg aanvallers. Na een prachtige individuele actie van “killer” Milan kwam Meerburg terug in de wedstrijd, 1-1. De spelers leefde weer helemaal op en gingen vol voor de overwinning van deze wedstrijd. Joey had hierin een belangrijk aandeel met enkele mooie loopacties, een verdediger van RCL was Joey een beetje zat en raakte hem hard op de enkel. Joey was de rest van de wedstrijd niet meer helemaal “fris” maar heeft de wedstrijd toch uitgespeeld.

De tweede helft ging op en neer waarbij Meerburg toch vooral beter was. Hieruit volgde een corner van Abel, die al tijden op de training zegt dat hij een corner erin gaat draaien. Op de training is er wisselend succes, maar nu na een prima indraaiende corner en gestuntel van de RCL doelman scoorde Abel de 1-2. Met deze stand was de wedstrijd echter nog niet afgelopen. Billy besefte dit ook en maakte enkele mooie acties om zijn tegenstander uit te spelen. Na wederom een mooie actie volgde een schitterende bal op Abel die koel de 1-3 binnen schoot. Het was nog even knokken voor de Meerburg verdediging om tegendoelpunten te voorkomen maar uiteindelijk is het 1-3 gebleven. Helaas verpeste een speler van RCL enigszins de ochtend door in de laatste minuut Abel met een harde schop te blesseren. De scheidsrechter van RCL had voorzien dat de vrije trap gevaarlijk zou gaan worden dus floot de wedstrijd maar meteen af, om dit gevaar te voorkomen.

Nadat Abel van het veld was gedragen (hij is zwaarder dan hij er uit ziet) volgde het besef bij de spelers dat wij winterkampioen zijn van deze competitie. Uiteraard zegt dit nog niks maar deze wedstrijd laat duidelijk zien dat de spelers van de E4 een hele goede ontwikkeling door maken. De eerste wedstrijd tegen deze tegenstander werd nog met 4-7 verloren, maar nu werd er met 1-3 gewonnen. Kortom alleen maar complimenten en tevredenheid bij de coaches en aanwezige supporters. Nu volgt een verdiende winterstop waarna de competitie wordt hervat, en de weddenschappen voor een mogelijk kampioenschap kunnen los barsten.