Selectiepraat. Knappe overwinning Meerburg C1!

6 november 2011 21:45

Afgelopen zaterdag wisselende resultaten bij de selectiejeugdteams van Meerburg. De C1 behaalde een even knappe als verrassende overwinning bij Alphense Boys C2. Ook de E1 en B1 pakten de volle buit, terwijl A1 en D1 verloren.

De A1 speelde thuis tegen GHC A1. In de eerste helft ging de wedstrijd gelijk op en had Meerburg een aantal mogelijkheden om de score te openen. Ook GHC had kansen, maar Jasper Daleman wist met een paar goede reddingen zijn doel schoon te houden. De 2e helft zakte Meerburg weg en kon GHC naar een vrij eenvoudige 0-3 overwinning lopen. "De jongens moeten leren een hele wedstrijd vol gas te geven. We hebben vaak dat we delen van wedstrijden minder inzet tonen en we de wedstrijd uit handen geven. Hier moeten we echt aan gaan werken", aldus Hans de Koning.

De B1 was veel te sterk voor Hazerswoudse Boys en won afgetekend met 6-1. Bij rust was de stand al 4-0 en was de wedstrijd gelopen. Dat was waarschijnlijk ook de reden dat de 2e helft een stuk minder was. De concentratie liep terug en daarmee het vertoonde spel. Al met al toch een prima resultaat.

De C1 speelde een puike pot bij Alphense Boys C2. Het eerste gedeelte van de wedstrijd was Alphense Boys iets sterker en kreeg het een paar grote kansen. Meerburg was met name gevaarlijk bij de uitstekende corners van Daan Becker Hof en groeide steeds beter in de wedstrijd. Voor rust kwam de C1 op voorsprong toen Jorge Bonekamp attent reageerde toen een door de keeper tegen de paal getikte bal terug het veld insprong. Dit gaf Meerburg zoveel vertrouwen, dat het de beste tweede helft van de competitie speelde. (oud-) Meerburger Remy Libbenga, in de bekerwedstrijd nog een grote plaag voor de Meerburgdefensie, werd deze keer uitstekend aan banden gelegd door Jurgen van der Hulst. Door met name de rust in het spel bleef Meerburg voetballend op de been en kwam de overwinning nauwelijks nog in gevaar. Tim Daramy kon in de omschakeling de marge zelfs op 2 brengen. Een mooie en dik verdiende opsteker voor de C1, die nu moet proberen deze prima prestatie een vervolg te gaan geven.

De D1 speelde een hele rare wedstrijd bij DWO D1. Het had een 0-3 voorsprong bij rust, maar stond aan het eind van de wedstrijd toch met lege handen, 4-3. Luuk van der Vlist, Ayoub Ben Salah en Soufyan Yakoubi waren de doelpuntenmakers voor de rust. Je ziet het wel vaker, dat bij een tegendoelpunt de wedstrijd ineens volledig omkeert. De ene ploeg gelooft er weer in, terwijl bij de andere ploeg de angst er in sluipt. Aan het eind van de wedstrijd heerst dan het ongeloof dat de wedstrijd alsnog uit handen is gegeven. "De D1 moet weerbaarder worden bij tegenslagen, maar het komt allemaal goed", aldus leider Hidde Schols.

De E1 van Frank Paap boekte de tweede overwinning en staat voorlopig aan kop in de eerste klasse. Zaterdag werd een overwinning behaald op Lisse E1. In tegenstelling tot vorige week (1-18 bij Dococs) moest de E1 dit keer (gelukkig) tot het gaatje om de punten binnen te halen. Dat had het overigens wel voor een deel aan zichzelf te wijten. Een zeker lijkende 3-1 voorsprong door doelpunten van Timur Yavuzturk, Lars Barthen en Thijs van der Meer werd makkelijk weggegeven. Uiteindelijk was het Lars Barthen die met zijn tweede doelpunt zorgde dat meerburg de 3 punten binnenboord hield.

De F1 haalde een heerlijk 4-4 gelijkspel tegen Noordwijk en hadden bij iets meer precisie in de afwerking een overwinning behaald. Omdat het uitgangspunt bij de F'jes toch vooral veel scoren is, kan coach André Berk op een tevreden wedstrijd teugkijken.